Mengapa Anda Wajib Mandi Sebelum Tidur


Pada ketika ini, kami cukup yakin jika seseorang bayar kepada kami untuk berdiri di bawah jet air panas sepanjang hari dan berfikir tentang manfaat kesihatan, kita akan melepaskan wang dan melakukannya secara percuma. Kajian telah menunjukkan bahawa pancuran boleh menyedarkan minda anda dan meningkatkan kreativiti, tetapi penyelidikan menyokong idea bahawa mandi panas sebelum tidur juga boleh membantu anda tidur.

Dr. Dianna Augelli Pusat Perubatan Tidur di Pusat Perubatan NewYork-Presbyterian / Weill Cornell telah memohon kajian yang menyokong mandi sebelum tidur untuk mandi Tabiat juga. Ada beberapa muslihat kepadanya, tetapi garis bawah adalah: Hop di bilik mandi sebelum tidur. Ia akan membantu badan anda sejuk dan berehat. Kunci untuk permainan keseluruhan masa. "Anda tidak mahu untuk memanaskan diri kanan sebelum tidur," Dr. Augelli memberitahu TIME Kesihatan. "Cooling down adalah isyarat yang memberitahu kita kita sepatutnya pergi ke tidur."

 Masa optimum? Sembilan puluh minit sebelum anda ingin pergi tidur. Pada masa itu, badan anda boleh mengawal circadian irama-dasarnya yang isyarat yang memberitahu apabila berasa peka dan apabila berasa mengantuk. Betul selepas mandi, anda akan menjadi panas dan berasa lebih peka dan aktif dan mungkin kreatif, tetapi dari masa ke semasa dan anda memulakan proses sejuk-down, sistem anda akan berasa lebih prima untuk berehat dan bukannya masih berasa lebih panas dan antsier. Tambahan, anda akan menjadi kering selepas 90 minit-no bantal lembap.
by noreply@blogger.com (Rakyat Sembang) via BERITA RAKYAT

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment